PL

 

Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych i Muzeum Plakatu w Wilanowie, oddział Muzeum Narodowego w Warszawie , we współpracy z  uczelniami ze wszystkich kontynentów podjęły się współczesnej interpretacji pojęcia independence.

 

Projekt, rozpoczęty w październiku 2017, zakończy się w listopadzie 2018. Rezultaty warsztatów przeprowadzonych w uczestniczących w nim uczelniach pokazane zostaną w wilanowskim Muzeum Plakatu w ramach wystawy – 100 × independence. Ten głos młodej generacji obejmuje sto autorskich wypowiedzi. Pojawią się tu zarówno tradycyjne plakaty jak i multimedialne i interaktywne formy.

 

Komunikatom wizualnym towarzyszą eseje mentorów kształtujących programy komunikacji wizualnej i multimedialnej. Ich wypowiedzi przekładają się często na postawy projektantów i nadają ton współczesnej edukacji w zakresie  projektowania. Ta polifoniczna wypowiedź zapisana została w towarzyszącym wystawie wydawnictwie: 100 × independence i jest na bieżąco archiwizowana na stronie 100 × independence.

Kuratorkami projektu są Marjatta Itkonen i Ewa Satalecka.
Realizacja projektu jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu Fundacji Eberta i EUNIC – Warsaw.

Od października 2017, do października 2018 w PJATK odbywają się otwarte spotkania z intelektualistami i twórcami biorącymi udział w tym projekcie.

 

 

Pełna informacja tutaj

press information

EN

 

The Polish-Japanese Academy of Information Technology in Warsaw and the Poster Museum in Wilanów (Department of the National Museum in Warsaw), in collaboration with an international network of art & design institutions of higher education from around the globe, embarked on a project to interpret the contemporary meanings of independence.

The project started in October 2017 and will continue through November 2018. Results of workshops from the participating schools will be shown at the Poster Museum in Wilanów, as an exhibition entitled 100 × independence.

 

One hundred works designed by students from around the world present the voices of a young generation of designers. There are traditional posters as well as multimedia and interactive displays. The works are accompanied by essays written by students’ mentors who took responsibility for shaping education programs in visual and multimedia communication. Their attitudes are often mirrored in the students’ projects, influencing the range and tone of contemporary designs. This polyphony, recorded in the book 100 × independence, may be also viewed on the web page.

 

The curators of the project are Marjatta Itkonen (Finland) & Ewa Satalecka (Poland

 

Designers use AR in the books, which allows readers to see the multimedia parts of projects on their mobile devices. Identity system and information for 100 × independence leads Basia Krajewska.

press material to download

Copyright 2017 © Barbara Krajewska. All rights reserved.